Nová dimenzia výkonu vozidla

Od motorov a chladiaceho systému cez hydraulickú spojku a 16-stupňovú prevodovku až po sériové automatizované radenie Mercedes PowerShift 3 – všetky
komponenty nového Actrosa a nového Arocsa do 250 ton boli vyvinuté na najvyššie jazdné výkony a vyznačujú sa mimoriadne robustnou, trvanlivou konštrukciou a vysokou spoľahlivosťou.

Rozhodujúcu rolu majú pritom nové, dynamické motory Euro VI. S výkonom až 460 kW (625 k), maximálnym krútiacim momentom pozoruhodných 3 000 Nm a prídavným chladiacim systémom predstavujú tieto šesťvalcové radové motory hospodárny základ pre všetky požiadavky v preprave ťažkých nákladov. Aby bolo možné optimálne využiť veľký výkon nového Actrosa a nového Arocsa do 250 ton v každej situácii, sériovo sa používa automatizované radenie Mercedes PowerShift 3. V spojení s navrhnutým jazdným programom »heavy« špeciálne na prepravu ťažkých nákladov a s presne odstupňovanou 16-stupňovou prevodovkou s priamym záberom
presvedčí mimoriadne krátkymi časmi preradenia a presným výberom prevodového stupňa, ktorý je prispôsobený danej jazdnej situácii.

Ďalšou rozhodujúcou výhodou nového Actrosa a nového Arocsa do 250 ton v preprave ťažkých nákladov je neopotrebovateľná hydraulická spojka. Dovoľuje maximálnu zaťažiteľnosť počas rozjazdu a manévrovania s mimoriadne vysokou celkovou hmotnosťou jazdnej súpravy a krútiacim momentom. Zároveň slúži aj ako retardér a podporuje tak vyššiu bezpečnosť. Precízne nastavená kombinácia motora, prevodovky, automatizovaného radenia a hydraulickej spojky skrátka zabezpečuje, že výkon nového Actrosa a nového Arocsa do 250 ton možno spoľahlivo využiť prakticky v každej jazdnej situácii.