Úspora 1 100 litrov paliva za rok

Nižšia spotreba, vyššia dynamika jazdy.

  • Nižšia spotreba, vyššia dynamika jazdy
  • Nové: päť výkonových stupňov do 390 kW (530 k)
  • Nové: najnovšia generácia systému vstrekovania X-Pulse
  • Nové: vysoký krútiaci moment už pri najnižších otáčkach
  • Nové: patentované riešenie pre spätné privádzanie spalín
  • Nové: na mieru navrhnuté asymetrické turbodúchadlo z vlastnej výroby
  • Nové: ešte robustnejšie vďaka vylúčeniu snímačov a prevádzke s pomocným riadením 

Úspora 1 100 litrov paliva za rok, približne o tri tony menej CO2 – dva z podstatných hlavných údajov pre ťahač návesov v diaľkovej doprave s najnovšou generáciou vysokovýkonného motora OM 471 značky Mercedes-Benz pri ročnom výkone 130 000 najazdených kilometrov.

Štyri roky po zavedení generácie revolučných motorov nasleduje ďalší stupeň vývoja – Mercedes-Benz Actros od Daimler Trucks vďaka nej ešte viac zvýši svoj náskok v úspornosti. Inžinierom z Mercedes-Benz sa pritom podarilo nemožné: spotreba paliva je opäť nižšia až o tri percentá, s vyšším krútiacim momentom sa súčasne zvýšila dynamika jazdy. Konštrukčný rad korunuje nový špičkový výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 2 600 Nm. V neposlednom rade sa opäť zvýšila robustnosť.

Najnovšia generácia OM 471 skrátka opäť posúva latku medzi vysokovýkonnými motormi pre ťažké úžitkové vozidlá ešte vyššie.

Motor presvedčí tak podnikateľov, ako aj vodičov

Od samého začiatku vzbudzovali rozruch vynikajúce hodnoty spotreby motora OM 471, ku ktorým prispeli okrem iného aj výborná aerodynamika a optimalizované vedľajšie spotrebiče. Dôkaz poskytol nový Mercedes-Benz Actros najskôr na jeseň roku 2011 počas Record Run, jazdy na trase dlhej 10 000 km, ktorá bola zameraná na dosiahnutie čo najnižšej spotreby. Bezprostredne nato signalizovali nízku spotrebu aj odozvy zákazníkov. Medzičasom potvrdzujú podnikatelia aj vodiči: konštrukčný rad OM 471 posúva latku v segmente motorov pre ťažké nákladné motorové vozidlá na celom svete ešte vyššie.

Podnikatelia ťažia najmä z priaznivých nákladov: nízka spotreba paliva a oleja, extrémne dlhé intervaly údržby až 150 000 km, ako aj robustnosť a vysoká životnosť motorov. Vodiči oceňujú spontánny nástup, vysokú hnaciu silu už pri nízkych otáčkach, ako aj hladký chod hnacích agregátov a ich výkonnú motorovú brzdu.

Medzičasom sa motory konštrukčného radu OM 471 osvedčili v praxi v nákladných motorových vozidlách aj autobusoch značiek Mercedes-Benz a Setra. Spolu so spríbuznenými motormi určenými na trhy za oceánom sa ich počet medzičasom vyšvihol na 250 000 jednotiek – žiadna iná platforma ťažkých motorov nedosiahla vyššie počty kusov a neosvedčila sa viac.  

Najnovšia generácia OM 471 v zájazdových autobusoch značiek Mercedes-Benz a Setra

Najnovšia generácia motora Mercedes-Benz OM 471 je k dispozícii aj pre zájazdové autobusy EvoBus. V trojnápravových vyhotoveniach Mercedes-Benz Travego a Setra ComfortClass 500 sa na želanie dodáva motor s výkonom 350 kW (476 k) a krútiacim momentom 2300 Nm. Sériovo sú vybavené kompaktnejším radovým šesťvalcom Mercedes-Benz OM 470 so zdvihovým objemom 10,7 l. Tento výkonový stupeň OM 471 je v prípade špičkového konštrukčného radu Setra TopClass dokonca sériovým vyhotovením. Do týchto autobusov so superzvýšenou podlahou sa na želanie montuje variant s výkonom 375 kW (510 k) a krútiacim momentom 2500 Nm.

Dvojpodlažná Setra S 431 DT je výnimočná nielen svojou výškou, ale aj suverénnou silou svojho motora: sériovo má motor Mercedes-Benz OM 471 s výkonom 375 kW (510 k) a krútiacim momentom 2 500 Nm.