Vyhľadávanie

50 rokov AMG

Mercedes-AMG rozvíja 50-ročnú úspešnú históriu


V roku 2017 uplynie jubilejných 50. rokov ako spoločnosť, ktorú založili v starom mlyne tiež „na vývoj pretekárskych motorov“ Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Prvý výrazný pretekársky úspech spoločnosť dosiahla v roku 1971 s vozidlom AMG (skratka Aufrecht und Melcher, Großaspach) 300 SEL 6.8. Zmluvná spoluprácu pre značku s hviezdou začala v roku 1990. Výsledkom bolo uvedenie v roku 1993 modelu C 36 AMG. Stopercentnou dcérou koncernu Daimler je Mercedes-AMG od roku 2005. V roku 2009 uvádza svoje prvé úplne samostatne vyvinuté vozidlo Mercedes-Benz SLS AMG. Modelom SLS AMG GT3 v roku 2011 vstupuje AMG do sveta pretekárskeho športu. Symbolom spoločnosti z Affalterbachu sú tiež vývojovo ale aj manufaktúrnym spôsobom výroby „jeden človek, jeden motor“, jedinečné motory.

Na prahu výročia firmy, v roku 2016, dodalo vyše 1,5 tisíca zamestnancov spoločnosti Mercedes-AMG rekordných 99 235 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 44,1 percenta.

Do jubilejného roku vstupuje Mercedes-AMG so širokým portfóliom modelov (vyše päťdesiat), medzi ktorými sú populárne osemvalcové modely 63, kompaktné modely 45 či vo veľkom zavedené 43. Mercedes-AMG pritom má v každej kategórii komplexnú a presvedčivú ponuku od najsilnejšieho sériového štvorvalca v kompaktnej triede až po športovo elegantný model S 65 s vynikajúcim dvanásťvalcovým motorom, od sedanov a kombi v rozličných výkonových triedach, cez široké spektrum modelov SUV a kupé až po kabriolety a odlišne zamerané roadstery.
Jednotlivé kategórie vozidiel ponúkajú technológiu od optimalizovaného pohonu zadných kolies až po vysoko moderný pohon všetkých kolies rovnako ako napríklad od dvojspojkovej prevodovky až po deväťstupňovú automatickú prevodovku dimenzovanú na športové výkony.

    Medzníky značky športových vozidiel orientovaných na výkon

    • Spoločnosť AMG založili v roku 1967 Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher ako „Inžinierska kancelária - konštrukcia a pokus o vývoj pretekárskych motorov“ v Burgstalli. Písmená predstavujú začiatočné písmená oboch zakladateľov Aufrecht, Melcher a Aufrechtovho rodiska Grossaspach.
    • V roku 1971 sa AMG preslávila v priebehu jedinej noci: AMG 300 SEL 6.8 nalakovaný červenou farbou získal počas 24 hodinových pretekov na belgickom okruhu Spa-Francorchamps suverénne víťazstvo v triede a v celkovom poradí získal druhé miesto.
    • K založeniu závodu v Affalterbachu dochádza v roku 1976. V novopostavenej hale sa z dielne vyvíjajúcej pretekárske motory stal výrobca športových sedanov a kupé.
    • Melcher vyvíja v roku 1984 úplne samostatnú hlavu valcov s modernou štvorventilovou technikou. Inovatívny agregát v podobe 5,0-litrového motora V8 sa používa v modeli Mercedes-Benz 500 SEC. Odvtedy platí princíp „jeden človek, jeden motor“.
    • Nová hlava valcov sa od roku 1986 používa nielen vo verzii AMG Triedy S, ale v prvom rade v sedane a od roku 1987 aj v kupé strednej triedy (W124). Vozidlu s výkonom 265 kW (360 k) dala odborná tlač v Spojených štátoch do vienka meno „The Hammer“ (kladivo).
    • Od roku 1988 upravuje AMG nielen pretekársky model Mercedes-Benz 190 E, ale ho aj nasadzuje v Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft.
    • Spolupráca so značkou Mercedes-Benz sa začína v roku 1990. AMG vyvíja a od roku 1991 vyrába športovo dimenzované vozidlá značky Mercedes-Benz.
    • S modelom C 36 AMG prichádza v roku 1993 na trh prvé vozidlo vyvinuté na základe zmluvy o spolupráci so spoločnosťou Daimler-Benz. Počtom 5 000 predaných kusov do roku 1997 sa z neho stal prvý predajný hit.
    • Od roku 1996 AMG prvý raz dodáva oficiálny Safety Car pre Formulu 1 v podobe C 36 AMG.
    • Od roku 1999 patrí 51 percent Mercedes-AMG spoločnosti DaimlerChrysler.
    • V roku 2001 je novovyvinutá 5-stupňový automatická prevodovka v C 32 AMG skombinovaná s 3,2 litrovým motorom V6 s kompresorom. Inovatívna funkcia komfortného radenia umožňuje manuálnu voľbu prevodových stupňov.
    • V roku 2005 sa Mercedes-AMG stáva stopercentnou dcérou spoločnosti Daimler AG.
    • Mercedes-Benz SLS AMG predstavený v roku 2009 je prvé vozidlo vyvinuté plne v réžii značky športových vozidiel orientovaných na výkon. Jeho zvuk a nekompromisná dynamika jazdy ako aj legendárne krídlové dvere nadchýnajú na celom svete.
    • Modelom SLS AMG GT3 v roku 2011 vstupuje AMG do sveta pretekárskeho športu. SLS GT3 opisuje súčasne vstup značky Mercedes-Benz do exkluzívneho zákazníckeho pretekárskeho športu.
    • Mercedes-AMG GT predstavený v roku 2014 je druhý športový automobil, vyvinutý v Affalterbachu plne v réžii Mercedes-AMG.
    • Vstupom do segmentu kompaktných modelov a vozidiel 43 rozširuje AMG svoje portfólio a získava nové skupiny zákazníkov.
    • Počtom takmer 70 000 kusov dosahuje Mercedes-AMG v roku 2015 nový rekord v odbyte. Najväčší podiel na raste majú okrem novozavedených modelov 43 najmä vysokovýkonné vozidlá Triedy C, SUV a kompaktné modely.
    • Od roku 2016 pokračuje Mercedes-AMG GT3 v histórii zákazníckeho pretekárskeho športu. Počas 24-hodinových pretekov ADAC Zürich na okruhu Nürburgring získavajú v roku 2016 prvé štyri miesta tímy s modelom Mercedes-AMG GT3.
    • Po odbytovom rekorde takmer 100 000 dodaných vozidliel v roku 2016, vstupuje Mercedes-AMG v roku 2017 do svojho 50-ročného jubilea.
    • Modelom AMG GT C rozširuje značka Mercedes-AMG svoje portfólio športových vozidiel na šesť modelov a pridáva pretekársky automobil AMG GT3 určený pre zákaznícky pretekársky šport. Za menej ako tri roky sa z druhého vozidla vyvinutého úplne vo vlastnej réžii stala rodina superšportových vozidiel.

    Odporučiť stránku