Inteligentná elektrická mobilita

Vitajte vo svete elektrických vozidiel Mercedes-Benz EQ

EQ – elektrické vozidlá


Nekompromisne elektrické modely Mercedes-Benz EQ

EQ – elektrické vozidlá


Nekompromisne elektrické modely Mercedes-Benz EQ

Čisto elektrická mobilita znamená nulové emisie na lokálnej úrovni, jazdenie takmer bez hluku a vynikajúce reakcie. Spoločne to predstavuje úplne nový pocit z jazdy a progresívnu formu mobility, ktorá nám pripomína priekopnícku prácu z pred 130 rokov.

Modely Mercedes-Benz EQ


Dynamicky, takmer nehlučne a lokálne bez emisií

Nezáleží na tom, či hľadáte športové SUV alebo rodinný transportér. Ponuka plnoelektrických modelov od značky Mercedes-Benz ponúka pre každého ten správny model.

Modely Mercedes-Benz EQ


Dynamicky, takmer nehlučne a lokálne bez emisií

Nezáleží na tom, či hľadáte športové SUV alebo rodinný transportér. Ponuka plnoelektrických modelov od značky Mercedes-Benz ponúka pre každého ten správny model.

    Nová EQC od značky Mercedes-Benz

    EQC pred stenou z pálenej tehly

    Spĺňa vysoké očakávania: prvé vozidlo značky EQ, ktoré využíva výlučne elektrický pohon s akumulátormi, presvedčí nielen bezpečnosťou a komfortom, ale vďaka dvom elektromotorom na prednej a zadnej náprave poteší aj vysokou dynamikou jazdy. Oblasť služieb Mercedes me okrem toho ponúka rozsiahle služby orientované na elektrické jazdenie pre bezstarostnú mobilitu.

    Nová EQV od značky Mercedes-Benz

    Na obrázku: model EQV na nabíjacej skrinke Mercedes-Benz.

    Dizajnové prvky špeciálne navrhnuté pre rodinu vozidiel EQ dodávajú modelu EQV 300[1] jeho vzrušujúci a progresívny charakter – v exteriéri, rovnako ako v interiéri. To, načo ste si v prípade veľkopriestorových vozidiel Mercedes-Benz však už zvykli zostáva zachované: aj model EQV 300[1] vás rozmazná komfortom a funkciami. ktoré sú typické pre značku Mercedes-Benz.

    EQC 400 4MATIC: spotreba prúdu v kWh/100 km (kombinovaná): 20,8 – 19,7; emisie CO2 v g/km (kombinované): 0.<p>Údaje o spotrebe elektrického prúdu a dojazde sú predbežné a boli zistené Technickou službou pre certifikačný postup v súlade s predpisom OSN/EHK č. 101. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.</p>

    EQV 300: spotreba prúdu v kWh/100 km: 27,0; emisie CO2 v g/km (kombinované): 0.<p>Údaje o spotrebe elektrického prúdu a dojazde sú predbežné a boli zistené Technickou službou pre certifikačný postup v súlade s predpisom OSN/EHK č. 101. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.</p>

    Plnoelektrický pohon


    Objavte komponenty plnoelektrického pohonu

    Plnoelektrický pohon


    Objavte komponenty plnoelektrického pohonu

    Systém nabíjania

    Vďaka inteligentnému systému nabíjania možno akumulátor nabíjať všetkými bežnými možnosťami nabíjania. K týmto možnostiam patria domové zásuvky, nabíjacie skrinky, nabíjacie stojany so striedavým prúdom (AC) a rýchlonabíjacie stojany (DC).

    Palubná nabíjačka je pevne integrovaná vo vozidle a riadi nabíjanie z verejnej elektrickej siete. Pritom usmerňuje striedavý prúd (AC) na jednosmerný prúd (DC). Okrem možnosti nabíjania z „bežnej“ sieťovej prípojky (striedavý prúd) je k dispozícii aj možnosť nabíjania vozidla na nabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom (rýchlonabíjacie stojany).

    Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor

    Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor je centrálnym akumulátorom energie pre elektrický pohon. Dojazd aj výkonnosť priamo závisia od schopností akumulátora.

    Akumulátor sa nabíja externe prostredníctvom elektrickej siete. Okrem toho sa energia získava prostredníctvom rekuperácie počas brzdenia a v deceleračnom režime. Akumulátor je zabudovaný na spodku vozidla, vďaka čomu je ťažisko celého vozidla nízko, čo má priaznivý vplyv na dynamiku.

    Elektromotor

    Jeden elektromotor na prednej a druhý na zadnej náprave premieňajú elektrickú energiu z vysokovoltového akumulátora na mechanickú energiu a poskytujú pôsobivý náhon už od prvej otáčky.

    Na zníženie spotreby elektrického prúdu a zlepšenie dynamiky sa hnacie sily efektívne a plynulo rozdeľujú medzi prednú a zadnú nápravu.

    Rekuperatívny brzdový systém

    Na zvýšenie dojazdu: veľký potenciál znižovania spotreby spočíva vo zvýšení miery spätného získavania energie vo fázach decelerácie a brzdenia (rekuperácie).

    Rekuperácia prebieha prostredníctvom inteligentného rozdeľovania momentov spomalenia s optimalizovaným stupňom účinnosti. Po zošliapnutí brzdového pedála sa o spomalenie najprv stará elektrický stroj, ktorý pritom slúži ako generátor. Okrem toho môžete rekuperačný výkon viacstupňovo ovplyvniť radiacimi páčkami na volante.