EQ Power:

hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete

od značky Mercedes-Benz

Nová dynamika, efektívnosť a nový dojazd pre všetky segmenty vozidiel

Prečo hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete?


Dôvody, prečo sa rozhodnúť pre hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete

Prečo hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete?


Dôvody, prečo sa rozhodnúť pre hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete

Jednoduché vysvetlenie technológie


Takto funguje hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete

Komponenty náhonu: inovatívna technika v inteligentnej súhre na zvýšenie efektívnosti

Jednoduché vysvetlenie technológie


Takto funguje hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete

Komponenty náhonu: inovatívna technika v inteligentnej súhre na zvýšenie efektívnosti

Nabíjanie zo siete
V zásade možno hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete nabíjať z každej domovej zásuvky. Výrazne rýchlejšiu alternatívu však naďalej predstavuje nabíjacia skrinka od značky Mercedes-Benz.

Vďaka nej dosiahne vozidlo plný elektrický dojazd v čo najkratšom čase. Ak sa používateľ práve nenachádza doma, môže elektrický prúd do svojho vozidla „natankovať“ na verejnej nabíjacej stanici.

Lítium-iónový vysokovoltový akumulátor
Ako elektrický zásobník energie sa používa lítium-iónový vysokovoltový akumulátor, ktorý možno nabíjať z externého zdroja elektrickej energie.

Tento typ akumulátora spája vysokú energetickú hustotu s dlhou životnosťou a zároveň zaberá relatívne malý priestor. Tento akumulátor sa nabíja prostredníctvom nabíjacej zásuvky v bočnej stene alebo v zadnom nárazníku vozidla.

Prevodovka vrátane elektromotora

Elektromotor je možné použiť ako motor, aj ako generátor. V režime motora slúži na pohon, v deceleračnom režime a počas brzdenia sa spätne získava elektrická energia a na nabíjanie sa používa lítium-iónový akumulátor.

Elektromotor dokáže poskytnúť svoj maximálny krútiaci moment už pri rozjazde a postará sa o mimoriadne dynamické zrýchlenie z miesta. Vysokoefektívny menič krútiaceho momentu poskytuje zvyčajne vysoký komfort pri rozjazde v hybridnom jazdnom režime.

Rekuperatívny brzdový systém
Rekuperácia znamená premenu pohybovej energie na elektrickú energiu, čím sa čiastočne spätne získava energia vznikajúca počas brzdenia v deceleračnom režime.  

Túto energiu je možné uložiť v lítium-iónovom akumulátore a neskôr ju môže využiť elektromotor na náhon, ako aj vedľajšie spotrebiče vo vozidle (napríklad klimatizácia).

Spaľovací motor
V závislosti od modelu kombinujeme výkonné zážihové motory alebo dieselové motory s hybridnými modulmi a akumulátormi rôznych výkonových stupňov.

V prípade potreby podporuje elektromotor výkon spaľovacieho motora – s cieľom zvýšenia výkonu pri zrýchľovaní. Výsledkom sú jazdné výkony, v ktorých sa pôžitok z jazdy a komfort spájajú so zníženou spotrebou a nižšími lokálnymi emisiami.

Efektívnosť a spotreba


Väčší dojazd. Vyšší výkon. Nižšia spotreba.

Efektívnosť a spotreba


Väčší dojazd. Vyšší výkon. Nižšia spotreba.

    Maximálna flexibilita vďaka elektrickému a spaľovaciemu pohonu

    Na obrázku: pohľad spredu na vozidlo Mercedes-Benz GLA.

    Silnou stránkou modelov EQ Power je ich všestrannosť. Spájajú takmer bezhlučné mestské elektrické jazdenie, ktoré je lokálne bez emisií, s flexibilitou a nezávislosťou spaľovacieho motora na dlhých trasách.

    Lokálne jazdenie bez emisií

    Na obrázku: šikmý pohľad zhora na kupé Mercedes-Benz CLA.

    Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete sú dôležitým míľnikom na ceste k jazdeniu bez emisií. Mercedes-Benz dôsledne pokračuje vo vývoji svojich modelov EQ Power smerom k dlhšiemu elektrickému dojazdu s cieľom poskytnúť vo všetkých segmentoch presvedčivé ponuky na lokálne jazdenie bez emisií.

    Inteligentná prevádzková stratégia s rekuperáciou

    Na obrázku: šikmý pohľad zozadu na vozidlo Mercedes-Benz Triedy B.

    Inteligentná prevádzková stratégia na báze trasy predpokladá využitie elektrického jazdného režimu na úsekoch trasy, kde je takéto použitie najrozumnejšie. Okrem iného zohľadňuje navigačné údaje, topografiu, obmedzenia rýchlosti a dopravnú situáciu na celej trase. Asistent ECO pomáha vodičovi šetriť energiu.

    Znížená spotreba vďaka cielenému nabíjaniu

    Na obrázku: pohľad zboku na vozidlo Mercedes-Benz Triedy S.

    Vďaka hodnotám elektrického dojazdu nových modelov hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete od značky Mercedes-Benz sa tieto modely môžu v mestách používať prevažne v elektrickom režime, čím sa znižujú hodnoty spotreby. Čím častejšie vozidlo nabíjate a vedome používate inteligentnú prevádzkovú stratégiu s rekuperáciou, tým vyšší je podiel elektrického jazdenia, a tým sa znižuje vaša spotreba.

    Dieselové hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete

    Na obrázku: pohľad zblízka na označenie typu modelu Mercedes-Benz GLE 350 de.

    Najmodernejšia dieselová technológia sa spája s hybridným pohonom najnovšej generácie. Mobilita, ktorá je lokálne bez emisií, je teraz emocionálnym zážitkom, ktorý sprevádza vyššia efektívnosť, pozoruhodný komfort jazdy, ako aj pôsobivý dojazd dieselového motora. S použitím palubnej nabíjačky sa výkon nabíjania zdvojnásobuje.

    Komfortná dynamika jazdy


    Dozrel čas na nové skúsenosti: emócia a inteligencia

    Komfortná dynamika jazdy


    Dozrel čas na nové skúsenosti: emócia a inteligencia

      Dynamický pocit z jazdy

      Na obrázku: šikmý pohľad spredu na vozidlo Mercedes-Benz Triedy C.

      Zažite pocit z elektrického jazdenia s bezprostrednými reakciami a maximálnym krútiacim momentom už od prvej otáčky. Na túto novú dynamiku si ihneď zvyknete a už sa jej nebudete chcieť vzdať. Najmä keď pri zrýchľovaní pocítite spoločnú silu dvoch sŕdc.

      Obvyklá spoľahlivosť

      Na obrázku: šikmý pohľad spredu na vozidlo Mercedes-Benz Triedy A.

      Pohon EQ Power v sebe ako pohon našich hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete spája to najlepšie z dvoch svetov spaľovacieho pohonu a elektrického pohonu. Vďaka inteligentnej súhre technických komponentov v kombinácii s bezpečnosťou, ktorá je typická pre značku Mercedes-Benz, napĺňajú všetky vozidlá našu ambíciu: the best or nothing.

      Bezhlučné elektrické jazdenie

      Na obrázku: šikmý pohľad zozadu na sedan Mercedes-Benz Triedy A.

      Vychutnajte si nový pocit z jazdy so spontánnym intenzívnym zrýchlením a takmer nehlučným jazdením. Začnite svoj deň uvoľnene s čisto elektrickou jazdou bez zvukov motora.

      Sériové predklimatizovanie s možnosťou ovládania prostredníctvom aplikácie

      Na obrázku: vizualizácia predklimatizovania prostredníctvom aplikácie.

      Vychutnajte si vami preferovanú klímu už pri nastúpení do vozidla. Vopred nastavte čas a teplotu vzduchu v interiéri a v závislosti od výbavy aj sedadlá – prostredníctvom služieb Mercedes me alebo centrálnej jednotky. Ak vozidlo súčasne nabíjate, výkon akumulátora na začiatku jazdy ostane nezmenený.

      Menej zásahov bŕzd vďaka inteligentnej rekuperácii

      Na obrázku: zobrazenie toku energie na multimediálnom displeji vozidla Mercedes-Benz GLE.

      Pri každom brzdení získate o čosi elektrického dojazdu naviac. V deceleračnom režime alebo v režime brzdenia sa pohybová energia mení na elektrickú energiu a využíva sa na nabíjanie akumulátora (rekuperácia). Inteligentná prevádzková stratégia podporuje spomalenie v dopravných situáciách, v ktorých je potrebné brzdenie, zosilnením rekuperácie.

      Dojazd a nabíjanie


      K elektrickej energii vedie mnoho ciest – možnosti nabíjania

      Dojazd a nabíjanie


      K elektrickej energii vedie mnoho ciest – možnosti nabíjania

        Prehľad všetkých možností nabíjania

        Na obrázku: šikmý pohľad spredu na vozidlo Mercedes-Benz Triedy E.

        Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete možno nabíjať z každej domovej zásuvky. Rýchlejšou alternatívou je však nabíjacia skrinka od značky Mercedes-Benz. Vďaka nej dosiahne vozidlo plný elektrický dojazd v najkratšom čase. Na cestách ponúkajú verejné nabíjacie stanice možnosť „natankovať“ elektrický prúd.

        Elektrický a konvenčný dojazd

        Na obrázku: digitálny združený prístroj vozidla Mercedes-Benz GLE.

        Optimálna kombinácia elektrického a konvenčného dojazdu sa dosahuje inteligentnou prevádzkovou stratégiou na báze trasy. Táto stratégia podľa jazdnej situácie vyberie elektrický alebo konvenčný pohon a umožní tak najlepšiu efektívnosť. Okrem iného zohľadňuje aj údaje z navigácie a dopravné údaje, ako aj predpísanú rýchlosť na celej trase.

        Faktory ovplyvňujúce dojazd

        Na obrázku: pohľad zboku na vozidlo Mercedes-Benz Triedy C.

        Elektrický dojazd sa do spustenia spaľovacieho motora mení v závislosti od spôsobu jazdenia, profilu trasy a environmentálnych podmienok. K týmto aspektom sa pridáva predvídavé jazdenie s využitím ukazovateľa skóre Eco, radarom podporovaná rekuperácia a funkcia kĺzania. Vplyv na dojazd majú aj vedľajšie spotrebiče (napríklad klimatizácia).

        Nabíjanie s nabíjacou skrinkou a službou Mercedes me Charge

        Na obrázku: domáca nabíjacia skrinka Mercedes-Benz.

        Nabíjacia skrinka Mercedes-Benz je nabíjacia stanica, ktorá umožňuje mimoriadne rýchle, bezpečné a pohodlné nabíjanie doma. A prostredníctvom služby Mercedes me Charge získate na cestách v celej Európe prístup k množstvu verejných nabíjacích staníc, ktoré sa nachádzajú napríklad pri nákupných centrách alebo na odpočívadlách.

        Vaša prvá virtuálna skúšobná jazda

        Na obrázku: zobrazenie mapy na plánovanie trasy v aplikácii Mercedes me.

        Vaša prvá virtuálna skúšobná jazda

        Kalkulačka na základe všeobecných priemerných hodnôt vypočíta, ako ďaleko by ste zašli s vozidlom s alternatívnym pohonom. Na simuláciu vášho každodenného jazdenia si do svojho chytrého telefónu stiahnite bezplatnú aplikáciu EQ Ready. Táto aplikácia analyzuje váš individuálny spôsob mobility počas dlhšieho časového obdobia a zohľadňuje pritom aj váš osobný jazdný profil.

        Prehľad modelov


        Všetky hybridné vozidlá Mercedes-Benz dobíjateľné zo siete, ktoré sú aktuálne k dispozícii

        Prehľad modelov


        Všetky hybridné vozidlá Mercedes-Benz dobíjateľné zo siete, ktoré sú aktuálne k dispozícii

          Mercedes-Benz Triedy A sedan

          Na obrázku: sedan Mercedes-Benz Triedy A.

          Silná a efektívna: technológia hybridného pohonu dobíjateľného zo siete kombinuje výhody štvorvalcového motora s prednosťami elektrickej mobility. Model A 250 e tak nadchne vysokou efektívnosťou využívania paliva so športovými hodnotami jazdného výkonu a systémovým výkonom 160 kW (218 k), ako aj maximálnym krútiacim momentom 450 Nm<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p>.

          Mercedes-Benz Triedy C sedan

          Na obrázku: sedan Mercedes-Benz Triedy C.

          Trieda C sedan ponúka mimoriadny výber hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, pretože pohon EQ Power sa dodáva v kombinácii s dieselovým alebo zážihovým motorom. Systémový výkon modelu C 300 de dosahuje 225 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (306 k), v prípade modelu C 300 e je to 235 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (320 k). Maximálny krútiaci moment dosahuje vždy hodnotu 700 Nm<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p>.

          Mercedes-Benz Triedy E sedan

          Na obrázku: sedan Mercedes-Benz Triedy E.

          Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete Triedy E sú zamerané na často jazdiacich vodičov, ktorí kladú vysoký dôraz na komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Súčasne máte k dispozícii vysokú hmotnosť prívesu. V centrách miest vám EQ Power zároveň umožní vo vašom vozidle Triedy_E jazdenie bez emisií. Nato je k dispozícií systémový výkon 225 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (306 k) v prípade modelu E 300 de, rovnako ako 235 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (320 k) v prípade modelu E 300 e.

          Mercedes-Benz Triedy S dlhá verzia sedanu

          Na obrázku: sedan Mercedes-Benz Triedy S.

          Model S 560 e bol prvým modelom, v ktorom boli k dispozícii komponenty aktuálnej tretej generácie hybridného pohonu dobíjateľného zo siete. Jeho pohon poskytuje systémový výkon 350 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (476 k), ako aj systémový krútiaci moment 700 Nm<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> a na čisto elektrický pohon má vďaka výkonnejšiemu akumulátoru dojazd okolo 50 kilometrov.

          Mercedes-Benz Triedy A kompaktný sedan

          Na obrázku: Mercedes-Benz Triedy A kompaktný sedan.

          Aktuálna generácia vozidiel Mercedes-Benz Triedy A je v mnohých ohľadoch pokroková. Hybridný pohon tretej generácie dobíjateľný zo siete je preto logickou voľbou. V centre pozornosti modelu A 250 e je pôžitok z jazdy na elektrický pohon a praktickosť pri každodennom používaní, čo ilustruje elektrický dojazd s hodnotou 74 – 77 km (NEDC).

          Mercedes-Benz Triedy B Sports Tourer

          Na obrázku: Mercedes-Benz Triedy B Sports Tourer.

          Aj model B 250 e ako športový kompakt určený pre rodinu využíva technológiu hybridného pohonu tretej generácie dobíjateľného zo siete. Systémový výkon s hodnotou 160 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (218 k) a systémový krútiaci moment s hodnotou 450 Nm<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> sa pritom starajú o veľký pôžitok z jazdy počas všedných dní. Ale aj elektrický dojazd s hodnotou 70 – 77 km (NEDC) nastavuje v rámci segmentu latku.

          Mercedes-Benz Triedy C kombi

          Na obrázku: kombi Mercedes-Benz Triedy C.

          Pre model C 300 de s výkonom 225 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (306 k), ako aj pre model C 300 e s výkonom 235 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (320 k) a príslušným systémovým krútiacim momentom 700 Nm sú v prípade kombi Triedy C s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete na výber hneď dve motorizácie. Oba modely presvedčia svojou dynamikou, objemom batožinového priestoru až do 1 335 litrov, rovnako ako aj ťažné vozidlá.

          Mercedes-Benz Triedy E kombi

          Na obrázku: kombi Mercedes-Benz Triedy E.

          Model E 300 de kombi so systémovým výkonom 225 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (306 k) je mimoriadne úsporný a hospodárny, zároveň aj komfortný a priestranný. Je tak vhodným vozidlom na cestovanie na dlhých trasách, o čom svedčí aj veľký dojazd s hodnotou nad 1 000 km (v kombinácii s voliteľnou 60-litrovou palivovou nádržou).

          Mercedes-Benz GLC SUV

          Na obrázku: Mercedes-Benz GLC SUV.

          Model GLC 300 e 4MATIC ako všestranné prémiové SUV presviedča komfortom, funkčnosťou a agilnosťou. Vďaka svojmu systémovému výkonu 235 kW<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p> (320 k), systémovým krútiacim momentom 700 Nm<p>Údaje o menovitom výkone a menovitom krútiacom momente podľa nariadenia (ES) č. 715/2007 v aktuálnom platnom znení.</p>, ako aj elektrickým dojazdom 46 – 49 km (NEDC) je predurčený na plnenie rozmanitých úloh na krátkych aj dlhých trasách.

          Mercedes-Benz GLC kupé

          Na obrázku: kupé Mercedes-Benz GLC.

          Kupé GLC 300 e 4MATIC je ako športové úžitkové kupé v porovnaní s GLC SUV rovnako všestranne využiteľné, vyniká však športovými prvkami vďaka pôsobivej kombinácii dizajnov SUV a kupé. S identickým systémovým výkonom a elektrickým dojazdom 46 – 50 km (NEDC) je vhodné na všetky oblasti využitia.

          Mercedes-Benz GLE SUV

          Na obrázku: Mercedes-Benz GLE SUV.

          Ako najväčší členovia rodiny EQ Power modely GLE 350 de 4MATIC, ako aj GLE 350 e 4MATIC mimoriadnym spôsobom profitujú z aktuálneho stavu technického pokroku. Hlavnými prednosťami sú elektrický dojazd, ktorý vďaka väčšiemu akumulátoru presahuje 100 km, ako aj rýchlejšie dobíjanie na cestách a ešte výraznejší zážitok z elektrickej jazdy.