Efektívna tepelná architektúra, ktorá znižuje spotrebu elektrickej energie

Na obrázku: súčasti vysokovoltového lítium-iónového akumulátora v novej EQB od značky Mercedes-EQ.

Efektívna tepelná architektúra, ktorá znižuje spotrebu elektrickej energie

Sofistikovaná tepelná architektúra vozidla EQB pracuje veľmi efektívne: tepelné čerpadlo sa postará o to, aby sa odpadové teplo z elektrického pohonu mohlo využívať na vyhrievanie kabíny – významne to znižuje nároky na prúd z akumulátora pre vyhrievaciu sústavu a tým zvyšuje dojazd.
Stručný prehľad mechanizmov účinku tepelného čerpadla vozidla EQB:

  • Efektívne opätovné vyhriatie (Reheat) pomocou cirkulujúceho vzduchu: vďaka vysokému podielu cirkulujúceho vzduchu je potrebné vyhriať menej (čerstvého) vzduchu. Na potlačenie zahmlievana vozidlo primerane ochladzuje cirkulujúci vzduch, čím z neho odoberá vlhkosť. Odobraté teplo sa do interiéru znovu vracia prostredníctvom vodou chladeného kondenzátora a tepelného výmenníka – teplo sa teda „recykluje“.
  • Využitie odpadového tepla elektrického hnacieho ústrojenstva.
  • Využitie odpadového tepla vysokovoltového akumulátora: ak je teplota akumulátora nad úrovňou určenej prahovej hodnoty, odpadové teplo možno využiť na vyhrievanie interiéru.