To najlepšie z dvoch svetov

Objavte modely hybridných vozidiel Mercedes-Benz dobíjateľných zo siete.

To najlepšie z dvoch svetov

Objavte modely hybridných vozidiel Mercedes-Benz dobíjateľných zo siete.

To najlepšie z dvoch svetov

Objavte modely hybridných vozidiel Mercedes-Benz dobíjateľných zo siete.

Čo je EQ Power?


Vyšší výkon, nižšia spotreba

Čo je EQ Power?


Vyšší výkon, nižšia spotreba

Naše modely EQ Power s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete spájajú tie najlepšie vlastnosti z dvoch svetov: dynamiku a hospodárnosť elektromotora s dojazdom spaľovacieho motora. V mestskej premávke môžete jazdiť na čisto elektrický pohon, dajú sa nabíjať doma aj na verejných nabíjacích staniciach a na dlhých trasách poskytujú zvyčajný komfort v podobe krátkych časov tankovania.

Objavte vozidlá EQ Power


Vozidlá EQ Power od značky Mercedes-Benz

Objavte vozidlá EQ Power


Vozidlá EQ Power od značky Mercedes-Benz

V rozsiahlom vozovom parku EQ Power od značky Mercedes-Benz sa nachádza to správne vozidlo s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete, ktoré splní každú požiadavku.

„Každý má na svoj automobil iné nároky. Existuje hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, ktoré sa hodí presne ku mne?“

Určite áno. Bez ohľadu na to, či svoje hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete chcete používať len v meste, alebo potrebujete pravidelne jazdiť na dlhších trasách. Náš veľký vozový park ponúka pre každého ten vhodný model.

  • Trieda C 350 e sedan

    Na obrázku: bočný pohľad spredu na model C 350 e Triedy C sedan s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete.

    Spotreba elektrického prúdu modelu C 350 e Triedy C sedan v kombinovanom testovacom cykle: 13,2 - 11,0 kWh/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinovaná spotreba paliva: 2,4 - 2,1 l/100 km; kombinované emisie CO2: 54 - 48 g/km<p>Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania (§ 2 čísla 5, 6, 6a Pkw-EnVKV v aktuálnom platnom znení). Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia len na porovnanie rôznych typov vozidiel.</p>.

    +31 km

    elektrický dojazd<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>

    5,9 s

    z 0 na 100 km/h

    Sedan C 350 e

    Sedan C 350 e

    Ich technológia umožňuje optimálnu efektívnosť, pôsobivú dynamiku a vďaka predklimatizovaniu vozidla aj doteraz nevídaný komfort. A to všetko v kombinácii s praktickosťou pri každodennom používaní, ktorá je typická pre vozidlá Triedy C.

    Normovaná spotreba pod 2,5 litra<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p> – sedan C 350 e a kombi C 350 e sú najúspornejšie modely z celej palety modelov Triedy C. Napriek tomu sa určite nezanevrelo ani na dynamiku: sedan C 350 e vďaka systémovému výkonu 205 kW (279 k) pri maximálnom krútiacom momente 600 Nm zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 6,0 s. Spaľovací motor má výkon 155 kW a krútiaci moment 350 Nm. Elektromotor s výkonom 60 kW a krútiacim momentom 340 Nm sa zase pri zrýchľovaní postará o ďalšie zvýšenie výkonu. Prípadne môže slúžiť ako jediný pohon vozidla v meste s dojazdom až 31 kilometrov<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>.

    Externé nabíjanie vysokovoltového akumulátora je rýchle a jednoduché (cca 90 minút z nabíjacej skrinky/nabíjacieho stojana alebo cca 180 minút z domovej zásuvky). O správnu a príjemnú teplotu sa postará predklimatizovanie a počas bežného dňa vás sedan C 350 e presvedčí objemom batožinového priestoru 335 litrov, čo je na hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete pôsobivá hodnota.

  • Trieda C 350 e kombi

    Na obrázku: šikmý pohľad zboku na model C 350 e Triedy C kombi s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete.

    Spotreba elektrického prúdu modelu C 350 e Triedy C kombi v kombinovanom testovacom cykle: 13,8 – 11,7 kWh/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinovaná spotreba paliva: 2,4 – 2,1 l/100 km; kombinované emisie CO2: 55 – 49 g/km<p>Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania (§ 2 čísla 5, 6, 6a Pkw-EnVKV v aktuálnom platnom znení). Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia len na porovnanie rôznych typov vozidiel.</p>.

    +31 km

    elektrický dojazd<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>

    6,2 s

    z 0 na 100 km/h

    Kombi C 350 e

    Kombi C 350 e

    Technológia hybridného pohonu dobíjateľného zo siete v kombi C 350 e umožňuje optimálnu efektívnosť, pôsobivú dynamiku a vďaka predklimatizovaniu vozidla aj doteraz nevídaný komfort. A to všetko v kombinácii s praktickosťou pri každodennom používaní, ktorá je typická pre vozidlá Triedy C.

    Normovaná spotreba pod 2,5 litra<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p> – sedan C 350 e a kombi C 350 e sú najúspornejšie modely z celej palety modelov Triedy C. Napriek tomu sa určite nezanevrelo ani na dynamiku: spaľovací motor má výkon 155 kW a krútiaci moment 350 Nm. Elektromotor s výkonom 60 kW a krútiacim momentom 340 Nm sa zase pri zrýchľovaní postará o ďalšie zvýšenie výkonu. Prípadne môže slúžiť ako jediný pohon vozidla v meste s dojazdom až 31 kilometrov<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>.

    Externé nabíjanie vysokovoltového akumulátora je rýchle a jednoduché (cca 90 minút z nabíjacej skrinky/nabíjacieho stojana alebo cca 180 minút z domovej zásuvky). O správnu a príjemnú teplotu sa postará predklimatizovanie a počas bežného dňa vás kombi C 350 e presvedčí objemom batožinového priestoru 350 litrov (príp. 1 370 litrov po sklopení zadnej lavice), čo je na hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete pôsobivá hodnota.

  • Trieda E 350 e

    Na obrázku: šikmý pohľad zboku na model E 350 e Triedy E sedan s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete.

    Spotreba elektrického prúdu Triedy E v modeli E 350 e v kombinovanom testovacom cykle: 14,0 – 11,5 kWh/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinovaná spotreba paliva: 2,5 – 2,1 l/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinované emisie CO2: 57 – 49 g/km<p>Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania (§ 2 čísla 5, 6, 6a Pkw-EnVKV v aktuálnom platnom znení). Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia len na porovnanie rôznych typov vozidiel.</p>.

    +33 km

    elektrický dojazd<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>

    6,2 s

    z 0 na 100 km/h

    E 350 e

    E 350 e

    Prvé vozidlo Triedy E s technológiou hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete: model E 350 e v sebe pôsobivým spôsobom spája agilný jazdný výkon s jazdou bez emisií na lokálnej úrovni. Vďaka kombinovanému pohonnému systému, ktorého súčasťou je spaľovací motor a elektromotor, je priekopníkom v danej triede vozidiel.

    Hybridný pohon tvorí 4-valcový benzínový motor s výkonom 155 kW (211 k) a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm, ktorému pomáha elektromotor s výkonom 65 kW (88 k) a maximálnym krútiacim momentom 440 Nm. Ideálny pre jazdu v meste: čisto na elektrický pohon a lokálne bez emisií prejde model E 350 e až 33 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>. Mimo mesta dokáže v elektrickom režime dosiahnuť rýchlosť až 130 km/h. Dodatočný prísun energie zabezpečuje funkcia zvýšenia výkonu. V kombinácii s prídavným krútiacim momentom elektromotora citeľne zvýši agilnosť vozidla.

    Model E 350 e je svižný aj pri nabíjaní: pri nabíjaní z nabíjacej skrinky sa vysokovoltový akumulátor dobije za 1,5 hodiny a pri nabíjaní z domovej zásuvky za 3 hodiny. Inteligentný plne hybridný pohon okrem toho pomáha vodičovi tak, aby bol jeho spôsob jazdy efektívny. Výsledok: optimálne využitie dojazdu a jazdenie lokálne bez emisií na miestach, kde je to potrebné.

  • GLC 350 e 4MATIC

    Na obrázku: šikmý pohľad zboku na model GLC 350 e 4MATIC s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete.

    Spotreba elektrického prúdu modelu GLC 350 e 4MATIC v kombinovanom testovacom cykle: 15,2 – 13,9 kWh/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinovaná spotreba paliva: 2,7 - 2,5 l/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinované emisie CO2: 64 - 59 g/km<p>Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania (§ 2 čísla 5, 6, 6a Pkw-EnVKV v aktuálnom platnom znení). Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia len na porovnanie rôznych typov vozidiel.</p>.

    +34 km

    elektrický dojazd<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>

    5,9 s

    z 0 na 100 km/h

    GLC 350 e 4MATIC Prvé stredne veľké vozidlo kategórie SUV s technológiou hybridného vozidla dobíjateľného zo siete.

    GLC 350 e 4MATIC Prvé stredne veľké vozidlo kategórie SUV s technológiou hybridného vozidla dobíjateľného zo siete.

    Model GLC 350 e 4MATIC vyťaží z každého pohonu to najlepšie: silu, pokoj a extrémnu efektívnosť. Pohonný systém je kombináciou pôžitku z agilnej jazdy s veľmi nízkou spotrebou paliva a jazdou, pri ktorej sa na lokálnej úrovni neuvoľňujú žiadne emisie.

    Model GLC 350 e 4MATIC prejde na čisto elektrický pohon až 34 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>. Svojím systémovým výkonom 235 kW (320 k) a systémovým krútiacim momentom 560 Nm stanovuje nové kritériá v tomto segmente. V čisto elektrickom režime dosahuje maximálnu rýchlosť 140 km/h.

    Lítium-iónový vysokovoltový akumulátor s kapacitou 8,7 kWh (22 Ah) sa pri nabíjaní z nabíjacej stanice dobije za maximálne 2 hodiny a nabíjanie z bežných domových zásuviek mierne presahuje 4 hodiny. Okrem toho sa dá nabíjať rekuperáciou počas jazdy. To zlepšuje dostupnosť energie, ktorá je potrebná na mimoriadne efektívnu jazdu.

  • GLC 350 e 4MATIC kupé

    Na obrázku: bočný pohľad spredu na kupé GLC 350 e 4MATIC s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete.

    Spotreba elektrického prúdu modelu GLC 350 e 4MATIC kupé v kombinovanom testovacom cykle: 15,2 - 13,9 kWh/100 km[1]; kombinovaná spotreba paliva: 2,7 – 2,5 l/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinované emisie CO2: 64 – 59 g/km<p>Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania (§ 2 čísla 5, 6, 6a Pkw-EnVKV v aktuálnom platnom znení). Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia len na porovnanie rôznych typov vozidiel.</p>.

    +34 km

    elektrický dojazd<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>

    5,9 s

    z 0 na 100 km/h

    GLC 350 e 4MATIC kupé

    GLC 350 e 4MATIC kupé

    Životný štýl môže byť tak športový a efektívny: hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete GLC 350 e 4MATIC kupé sa na celkom novej úrovni kombinuje agilná dynamika jazdy s nízkou spotrebou.

    Model GLC 350 e 4MATIC kupé poháňa spaľovací motor s výkonom 155 kW (211 k) a krútiacim momentom 350 Nm aj elektrický pohon s výkonom 85 kW (116 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Touto kombináciou vzniká celkový systémový výkon 235 kW (320 k). O mimoriadne agilnú dynamiku jazdy sa postará efekt zvýšenia výkonu vďaka zvýšenému krútiacemu momentu a náhonu na všetky kolesá 4MATIC.

    Aj nabíjanie lítium-iónového vysokovoltového akumulátora je svižné: pri nabíjaní z nabíjacej stanice sa akumulátor dobije za maximálne 2 hodiny, nabíjanie z domovej zásuvky mierne presahuje 4 hodiny. Inteligentný plne hybridný pohon zohľadňuje vhodný priebeh cesty a dopravnú situáciu, aby sa elektrický pohon využíval čo najefektívnejšie. Výhodou pre vás je optimálne využitie elektrického dojazdu a vyššia efektívnosť.

  • GLE 500 e 4MATIC

    Na obrázku: šikmý pohľad spredu na exteriér modelu GLE 500 e 4MATIC s hybridný pohonom dobíjateľným zo siete.

    Spotreba elektrického prúdu modelu GLE 500 e 4MATIC v kombinovanom testovacom cykle: 18,0 - 16,7 kWh/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinovaná spotreba paliva: 3,7 - 3,3 l/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinované emisie CO2: 84 - 78 g/km<p>Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania (§ 2 čísla 5, 6, 6a Pkw-EnVKV v aktuálnom platnom znení). Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia len na porovnanie rôznych typov vozidiel.</p>.

    +30 km

    elektrický dojazd<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>

    5,3 s

    z 0 na 100 km/h

    GLE 500 e 4MATIC

    GLE 500 e 4MATIC

    Jedinečným spôsobom spája ekologickosť a pôžitok z jazdy.

    Model GLE 500 e 4MATIC so systémovým výkonom 325 kW (442 k) pri maximálnom krútiacom momente 650 Nm ponúka mimoriadne pôsobivý jazdný výkon. Benzínový motor V6 s preplňovaním turbodúchadlom dosahuje výkon 245 kW (333 k) a maximálny krútiaci moment 480 Nm; stály elektromotor poskytuje ďalších 85 kW (115 k) a krútiaci moment 340 Nm. Prípadne môže elektromotor slúžiť ako jediný pohon vozidla – s dojazdom až 30 kilometrov<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p> a až do rýchlosti 130 km/h.

    Lítium-iónový vysokovoltový akumulátor s kapacitou 8,7 kWh sa pri nabíjaní z nabíjacej stanice dobije za maximálne 2 hodiny a nabíjanie z bežných domových zásuviek trvá maximálne 4 hodiny. Rekuperáciou sa akumulátor nabíja aj počas jazdy, aby sa zlepšila dostupnosť potrebnej energie. Takto získanú energiu možno využiť na mimoriadne efektívnu jazdu alebo na extra dávku krútiaceho momentu prostredníctvom funkcie zvýšenia výkonu, napríklad pri predchádzaní.

Poznatky o pohone EQ Power


Objavte pohon EQ Power

Kombinácia elektromotora a benzínového motora poskytuje úplne nový jazdný zážitok. Zistite viac o jednotlivých hnacích komponentoch pohonu EQ Power.

Poznatky o pohone EQ Power


Objavte pohon EQ Power

Kombinácia elektromotora a benzínového motora poskytuje úplne nový jazdný zážitok. Zistite viac o jednotlivých hnacích komponentoch pohonu EQ Power.

Mercedes-Benz EQ Power: hybridný pohon dobíjateľný zo siete.

Nabíjacia zásuvka

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor možno externe nabíjať prostredníctvom nabíjacej zásuvky nachádzajúcej sa na zadnom nárazníku.

Vďaka inteligentnému palubnému systému nabíjania môžete akumulátor nabíjať prostredníctvom nabíjacej skrinky, domovej zásuvky alebo verejných nabíjacích stojanov, ktorých počet sa čoraz viac zvyšuje.

Lítium-iónový vysokovoltový akumulátor

Plne nabitý akumulátor v závislosti od modelu umožňuje čisto
elektrickú jazdu na trase dlhej viac ako 30 km. Takáto jazda je na lokálnej úrovni bez emisií.

Prevodovka hybridného vozidla vrátane elektrického stroja

V hybridnej hlave sériovej 9-stupňovej automatickej prevodovky 9G-TRONIC je kompletne integrovaný elektromotor, ako aj prídavná oddeľovacia spojka motora medzi spaľovacím motorom a elektromotorom.

Spaľovací motor

V závislosti od modelu sa kombinujú štvorvalcové a šesťvalcové zážihové motory s hybridnými modulmi a akumulátormi v rôznych výkonových stupňoch.

Ak je to potrebné, elektromotor zvýši výkon spaľovacieho motora – poskytne tým prídavný výkon pri zrýchľovaní. Výsledkom sú jazdné výkony, v ktorých sa pôžitok z jazdy a komfort spájajú s čo najnižšou spotrebou a nízkymi emisiami.

Rekuperatívny brzdový systém

Rekuperácia umožňuje spätné získavanie energie vo fázach decelerácie a brzdenia.

Najväčší potenciál znižovania spotreby pri hybridných pohonoch spočíva v maximalizácii rekuperácie energie vo fázach decelerácie a brzdenia. Po zošliapnutí brzdového pedála sa o spomalenie najprv stará elektrický stroj, ktorý pôsobí ako generátor.

Spotreba elektrického prúdu modelu E 350 e Triedy E v kombinovanom testovacom cykle: 14,0 – 11,5 kWh/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinovaná spotreba paliva: 2,5 – 2,1 l/100 km<p>V reálnej jazdnej prevádzke môže dôjsť k odchýlkam od certifikovaných hodnôt. Na reálne hodnoty vplýva množstvo individuálnych faktorov, napr. individuálny spôsob jazdy, podmienky v okolí a na ceste.</p>; kombinované emisie CO2: 57 – 49 g/km<p>Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania (§ 2 čísla 5, 6, 6a Pkw-EnVKV v aktuálnom platnom znení). Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia len na porovnanie rôznych typov vozidiel.</p>.


Nabité duchom inžinierskeho umenia

Objavte inovatívne funkcie, s ktorými je jazda v novom vozidle EQ Power nielen efektívnejšia, ale aj komfortnejšia.


Nabité duchom inžinierskeho umenia

Objavte inovatívne funkcie, s ktorými je jazda v novom vozidle EQ Power nielen efektívnejšia, ale aj komfortnejšia.

Jazdné programy


Jazdné programy v hybridnom vozidle dobíjateľnom zo siete

Komfortný, mimoriadne efektívny alebo športový: v závislosti od vozidla máte na výber päť jazdných programov

Jazdné programy


Jazdné programy v hybridnom vozidle dobíjateľnom zo siete

Komfortný, mimoriadne efektívny alebo športový: v závislosti od vozidla máte na výber päť jazdných programov

Jazdný program C (Komfort):

Štandardným nastavením je vyvážený a úsporný režim Komfort.

Jazdný program S (Šport):

Viac agilnosti a dynamiky so športovým tvrdším nastavením riadenia a podvozka (pri systéme AIRMATIC), spontánnejšou odozvou na pridávanie plynu, ako aj zmenenými okamihmi preradenia (pri prevodovke 7G‑TRONIC PLUS).

Jazdný program S+ (Šport plus):

Režim Šport plus v kombinácii so vzduchovým pružením AIRMATIC umožňuje ďalšie zvýraznenie športového charakteru. Podvozok aj hnacie ústrojenstvo majú ešte dynamickejšie nastavenie; funkcia ECO štart – stop sa deaktivuje.

Jazdný program E (Ekonomický):

Je určený na čo najnižšiu spotrebu paliva, ktorá sa dosahuje vďaka pomalšej odozve motora, skorým okamihom preradenia (pri prevodovke 7G-TRONIC PLUS) a modifikovanému výkonu vyhrievania sedadiel, vyhrievania zadného skla a klimatizácie. V kombinácii s technológiou hybridného pohonu program podporuje takzvané „kĺzanie" a „kĺzanie+“: keď vodič uberie plyn, vozidlo začne využívať vlastnú pohybovú energiu a úsporne kĺže ulicami.

Jazdný program I (Individuálny):

Prináša možnosť prispôsobenia riadenia, hnacieho ústrojenstva a podvozka želaniam vodiča – od ekonomického cez komfortné až po športové nastavenie. Na jednoduchý a pohodlný výber želaných nastavení slúži konfiguračná ponuka centrálnej jednotky.

Individuálne prispôsobenie jednotlivých parametrov, napríklad funkcie ECO štart – stop alebo nastavení výšky vozidla, možno urobiť aj v rámci vopred nakonfigurovaných jazdných programov. Pri následnej zmene jazdného programu sa obnovia nastavenia, ktoré sú uložené pre príslušný režim.

Režimy prevádzky


Režimy prevádzky v hybridnom vozidle dobíjateľnom zo siete

Režimy prevádzky


Režimy prevádzky v hybridnom vozidle dobíjateľnom zo siete

Zvolený režim prevádzky sa zobrazuje na združenom prístroji hybridného vozidla dobíjateľného zo siete.

Inteligentný systém správy pohonu vždy samostatne zvolí ideálnu kombináciu spaľovacieho motora a elektrického agregátu, aby sa energia a dojazd využívali čo najefektívnejšie. Ak si to používateľ želá, môže si sám vybrať niektorý z druhov prevádzky.

V závislosti od jazdného programu sú k dispozícii štyri režimy prevádzky:

Hybrid: všetky hybridné funkcie ako elektrická prevádzka, zvýšenie výkonu a rekuperácia sú k dispozícii a v závislosti od jazdnej situácie a dĺžky trasy sa používajú automaticky a optimálnym spôsobom pre čo najnižšiu spotrebu.

E-MODE: slúži výlučne na elektrické jazdenie – napríklad v centre mesta alebo keď je lítium-iónový vysokovoltový akumulátor dostatočne nabitý na zvyšnú trasu.

E-SAVE: stav nabitia lítium-iónového vysokovoltového akumulátora sa nemení – na neskoršiu čisto elektrickú jazdu. Elektrická prevádzka je preto k dispozícii len v obmedzenom rozsahu.

CHARGE (NABÍJANIE): slúži na nabíjanie lítium-iónového vysokovoltového akumulátora počas jazdy s využitím spaľovacieho motora. Elektrický režim pritom nie je možný.

Prevádzková stratégia na báze trasy


Predvídavé cestovanie

Prevádzková stratégia na báze trasy


Predvídavé cestovanie

Prevádzková stratégia na báze trasy vás do veľkej miery podporuje a súčasne vám decentne pomáha pri udržiavaní najefektívnejšieho spôsobu jazdy. Využíva údaje z navigačného systému COMAND Online a výber optimálneho poradia rôznych režimov prevádzky vykoná za vás. Po zadaní cieľa sa nabíjanie a vybíjanie lítium-iónového vysokovoltového akumulátora reguluje tak, aby sa energia na celej trase využívala optimálne.

Týmto spôsobom sa stratégia napríklad postará o to, aby ste do miest dorazili s plne nabitým akumulátorom, ak je to možné, a aby ste pri jazde v premávke s častým zastavovaním a rozjazdom mohli často a efektívne využívať elektrický pohon. A mimo miest vám prevádzková stratégia na báze trasy umožňuje optimálne nastavenie stavu nabitia lítium-iónového vysokovoltového akumulátora na základe zvyšného úseku trasy.

Taktilný plynový pedál


Citeľne efektívnejšie jazdenie

Taktilný plynový pedál


Citeľne efektívnejšie jazdenie

Taktilný plynový pedál uľahčuje prechod medzi režimami prevádzky: ak v plynovom pedáli počas jazdy na elektrický pohon v režime E-MODE pocítite tlakový bod, vyvolali ste maximálny dostupný elektrický jazdný výkon. Ďalším zatlačením plynového pedála sa pripojí spaľovací motor. Asistent ECO dvojitým impulzom signalizuje, že by ste v konkrétnej jazdnej situácii mali uvoľniť plynový pedál, a tým odpojiť spaľovací motor.

Rekuperácia a kĺzanie


Kto brzdí, ten získava: energiu

Väčší elektrický dojazd vďaka rekuperácií: pri spomaľovaní vozidla v dôsledku odtiahnutia nohy z plynového pedála (deceleračný režim) aj pri brzdení sa elektromotor správa ako generátor a na kolesách vytvára brzdný moment. Takto získaná elektrická energia prúdi späť do akumulátora, čím sa zvyšuje jeho stav nabitia.

Rekuperácia a kĺzanie


Kto brzdí, ten získava: energiu

Väčší elektrický dojazd vďaka rekuperácií: pri spomaľovaní vozidla v dôsledku odtiahnutia nohy z plynového pedála (deceleračný režim) aj pri brzdení sa elektromotor správa ako generátor a na kolesách vytvára brzdný moment. Takto získaná elektrická energia prúdi späť do akumulátora, čím sa zvyšuje jeho stav nabitia.

Na výber sú tieto štyri stupne rekuperácie:

D+: režim kĺzania, bez rekuperácie
D: mierna rekuperácia
D–: výrazná rekuperácia
DAuto: rekuperácia v závislosti od dopravnej situácie

Motor sa v takzvanom režime kĺzania úplne vypne a odpojí, čím sa dodatočne šetrí energia. Vozidlo roluje ďalej, pričom sa eliminujú straty v dôsledku roztáčania spaľovacieho motora.

Na multimediálnom displeji sa zobrazuje tok energie v hybridnom vozidle dobíjateľnom zo siete.

Rekuperatívny brzdový systém s podporou radaru, ktorý sa dodáva ako mimoriadna výbava, umožňuje mimoriadne účinné spätné získavanie energie, a tým aj zvýšenie dojazdu. Systém využíva údaje radarovej senzoriky ASISTENTA PREVENCIE KOLÍZIÍ PLUS a podľa potreby môže zvýšiť mieru rekuperácie a tým aj spomalenie vozidla, prípadne znížiť mieru rekuperácie na nulu.