Druhy pohonu

Zistite viac o alternatívnych druhoch pohonu

EQC 400 4MATIC: spotreba elektrického prúdu v kWh/100 km (kombinovaná): 25,0 - 22,4; emisie CO2 v g/km (kombinované): 0 g/km. Predbežné údaje.(1)

Plnoelektrický pohon


Nekompromisne elektrické jazdenie s novou EQC

Čisto elektrická mobilita znamená nulové emisie na lokálnej úrovni, jazdenie takmer bez hluku a vynikajúce reakcie. Výsledok: úplne nový pocit z jazdy.

Plnoelektrický pohon


Nekompromisne elektrické jazdenie s novou EQC

Čisto elektrická mobilita znamená nulové emisie na lokálnej úrovni, jazdenie takmer bez hluku a vynikajúce reakcie. Výsledok: úplne nový pocit z jazdy.

Video zobrazuje spôsob fungovania plnoelektrického hnacieho ústrojenstva vozidla Mercedes-Benz EQC.
Znova si pozrieť

Plnoelektrický pohon


Objavte komponenty plnoelektrického pohonu

Plnoelektrický pohon


Objavte komponenty plnoelektrického pohonu

Systém nabíjania

Vďaka inteligentnému systému nabíjania možno akumulátor nabíjať všetkými bežnými možnosťami nabíjania. K týmto možnostiam patria domové zásuvky, nabíjacie skrinky, nabíjacie stojany so striedavým prúdom (AC) a rýchlonabíjacie stojany (DC).

Palubná nabíjačka je pevne integrovaná vo vozidle a riadi nabíjanie z verejnej elektrickej siete. Pritom usmerňuje striedavý prúd (AC) na jednosmerný prúd (DC). Okrem možnosti nabíjania z „bežnej“ sieťovej prípojky (AC) je k dispozícii aj možnosť nabíjania vozidla na nabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom (rýchlonabíjacie stojany DC).

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor je centrálnym zdrojom energie pre elektrický pohon. Dojazd aj výkon vozidla priamo závisia od schopností akumulátora.

Akumulátor sa nabíja externe prostredníctvom elektrickej siete. Okrem toho sa energia získava prostredníctvom rekuperácie počas brzdenia a v deceleračnom režime. Akumulátor je zabudovaný v spodnej časti vozidla, vďaka čomu je ťažisko celého vozidla nízko, čo má priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti.

Elektromotor

Jeden elektromotor na prednej a druhý na zadnej náprave premieňajú elektrickú energiu z vysokovoltového akumulátora na mechanickú energiu a poskytujú pôsobivý výkon hneď od prvého štartu.

Za účelom zníženia spotreby elektrického prúdu a zlepšenie dynamiky sa hnacie sily efektívne a plynulo rozdeľujú medzi prednú a zadnú nápravu.

Rekuperačný brzdový systém

Na zvýšenie dojazdu: veľký potenciál znižovania spotreby spočíva vo zvýšení miery rekuperácie energie vo fázach decelerácie a brzdenia.

Rekuperácia prebieha prostredníctvom inteligentného rozdeľovania momentov spomalenia s optimalizovaným stupňom účinnosti. Po zošliapnutí brzdového pedála sa o spomalenie najprv stará elektrický motor, ktorý pritom slúži ako generátor. Okrem toho môžete rekuperačný výkon viacstupňovo ovplyvniť radiacimi páčkami na volante.

EQC 400 4MATIC: spotreba elektrického prúdu v kWh/100 km (kombinovaná): 25,0 - 22,4; emisie CO2 v g/km (kombinované): 0 g/km. Predbežné údaje.[1]

Hybridný pohon dobíjateľný zo siete


EQ Power: dokonalá kombinácia elektromotora a spaľovacieho motora

Zistite viac o jednotlivých komponentoch hybridného pohonu dobíjateľného zo siete a na vlastnej koži ho zažite v našich modeloch EQ Power

Hybridný pohon dobíjateľný zo siete


EQ Power: dokonalá kombinácia elektromotora a spaľovacieho motora

Zistite viac o jednotlivých komponentoch hybridného pohonu dobíjateľného zo siete a na vlastnej koži ho zažite v našich modeloch EQ Power

Mercedes-Benz EQ Power: hybridný pohon dobíjateľný zo siete

Nabíjacia zásuvka

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor možno okrem rekuperácie nabíjať aj externe, prostredníctvom nabíjacej zásuvky nachádzajúcej sa na pravom zadnom nárazníku.

Vďaka inteligentnému palubnému systému nabíjania môžete akumulátor nabíjať prostredníctvom nabíjacej skrinky, domovej zásuvky alebo na verejnej nabíjacej stanici.

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor zabudovaný v zadnej časti vozidla umožňuje čisto elektrické jazdenie, napríklad v meste.

Akumulátor možno nabíjať externe, napríklad z nabíjacej skrinky, ako aj počas jazdy prostredníctvom rekuperácie a pomocou spaľovacieho motora.

Hybridná prevodovka vrátane elektromotora

Nová sériová 9-stupňovej automatická prevodovka 9G-TRONIC obsahuje kompletne integrovaný elektromotor. Systém umožňuje prácu prevodovky oddelene od spaľovacieho motora.

Spaľovací motor

V závislosti od modelu sa kombinujú štvorvalcové a šesťvalcové zážihové motory alebo dieselové motory s hybridnými modulmi a akumulátormi rôznych výkonových stupňov.

Ak je to potrebné, elektromotor podporuje výkon spaľovacieho motora – na extra výkon pri zrýchľovaní. Výsledkom sú jazdné výkony, v ktorých sa pôžitok z jazdy a komfort spájajú so zníženou spotrebou a nízkymi emisiami.

Rekuperačný brzdový systém

Na zvýšenie dojazdu: veľký potenciál znižovania spotreby spočíva vo zvýšení miery rekuperácie energie vo fázach decelerácie a brzdenia.

 

Rekuperácia prebieha prostredníctvom inteligentného rozdeľovania momentov spomalenia s optimalizovaným stupňom účinnosti. Po zošliapnutí brzdového pedála sa o spomalenie najprv stará elektrický motor, ktorý pritom slúži ako generátor.

E 300 de (sedan): kombinovaná spotreba paliva: 0,5 - 6,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 41 g/km; kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 17,9 kWh/100 km.(2)

Elektrický pohon s palivovým článkom


Ako meníme vodík na palivo budúcnosti

Kombinácia techniky palivových článkov a akumulátorov umožňuje jazdenie, ktoré je lokálne bez emisií a s tankovaním, ktoré trvá len niekoľko minút. Zistite viac o jednotlivých komponentoch pohonu vo vozidle GLC F-CELL.

Elektrický pohon s palivovým článkom


Ako meníme vodík na palivo budúcnosti

Kombinácia techniky palivových článkov a akumulátorov umožňuje jazdenie, ktoré je lokálne bez emisií a s tankovaním, ktoré trvá len niekoľko minút. Zistite viac o jednotlivých komponentoch pohonu vo vozidle GLC F-CELL.

Nabíjacia zásuvka

Lítium-iónový akumulátor možno ako prídavný zdroj energie externe nabíjať s využitím technológie dobíjania zo siete prostredníctvom nabíjacej zásuvky nachádzajúcej sa vpravo na zadnom nárazníku.

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor má celkovú kapacitu 13,5 kWh a popri palivovom článku slúži ako prídavný zdroj energie pre elektromotor.

Inteligentná kombinácia systému palivových článkov a akumulátorov ponúka optimalizáciu efektívnosti a komfortu.

Plniace hrdlo vodíka

Vďaka 700-barovej tankovacej technológii natankuje GLC F-CELL na vodíkovej čerpacej stanici celý objem vodíka za tri minúty.

Na jedno natankovanie vyprodukuje GLC F-CELL dostatok energie na dosiahnutie dojazdu až 430 km[2]. Vodič vozidla F-CELL bude okrem toho profitovať z dojazdu až 51 km[2] vďaka lítium-iónovému akumulátoru.

Nádrže na vodík

Do dvoch nádrží s plášťom z uhlíkových vlákien, ktoré sú zabudované v podlahe vozidla, možno naplniť cca 4,4 kg vodíka.

Vďaka celosvetovo štandardizovanej 700-barovej tankovacej technológii možno zásoby vodíka doplniť v priebehu len troch minút. Vďaka tomu sa proces tankovania takmer vôbec neodlišuje od tankovania vozidla so spaľovacím motorom.

Pohonný systém s palivovými článkami

Energia z palivového článku: jednoduchý princíp s maximálnou účinnosťou.

Vozidlo Mercedes-Benz GLC F-CELL kombinuje techniku palivových článkov a akumulátorov do podoby hybridného vozidla dobíjateľného zo siete.

Vozidlo GLC F-CELL je dostupné iba pre vybrané krajiny.

GLC F-CELL: kombinovaná spotreba vodíka: 0,34 kg/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km; kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 13,7 kWh/100 km.(2)

EEQC 400 4MATIC: spotreba elektrického prúdu v kWh/100 km (kombinovaná): 25,0 - 22,4; emisie CO2 v g/km (kombinované): 0 g/km. Predbežné údaje.<p>Údaje o spotrebe elektriny, emisiách CO<sub>2</sub> a dojazde sú predbežné a boli zistené Technickou službou. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.</p>

E 300 de (sedan): kombinovaná spotreba paliva: 0,5 - 6,8 l/100 km[1]; kombinované emisie CO2: 41 g/km[1]; kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 17,9 kWh/100 km.<p>Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o „hodnoty CO<sub>2</sub> podľa skúšobného postupu NEDC“ v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 692/2008/ES.</p>

GLC F-CELL: kombinovaná spotreba vodíka: 0,34 kg/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km; kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 13,7 kWh/100 km.<p>Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o „hodnoty CO<sub>2</sub> podľa skúšobného postupu NEDC“ v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 692/2008/ES.</p>