GLC F-CELL

Celosvetovo prvé elektrické vozidlo s pohonom palivovými článkami a akumulátorovým pohonom vstupuje do predsériovej výroby.

GLC F-CELL

Celosvetovo prvé elektrické vozidlo s pohonom palivovými článkami a akumulátorovým pohonom vstupuje do predsériovej výroby.

Na výstave IAA 2017 vo Frankfurte predstavila značka Mercedes-Benz predsériový model nového vozidla Mercedes-Benz GLC F-CELL, ktoré reprezentuje ďalší míľnik na ceste k jazdeniu bez emisií.

Na tohtoročnej výstave IAA vo Frankfurte predstavila značka Mercedes-Benz predsériové modely nového vozidla Mercedes-Benz GLC F-CELL, ktoré reprezentuje ďalší míľnik na ceste k jazdeniu bez emisií. Najnovší elektrický model z rodiny Mercedes-Benz s technológiou EQ Power, ktorý je určený na sériovú výrobu, elektrizuje hneď dvakrát, pretože toto hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete bude predstavovať celosvetovú premiéru kombinácie inovatívnej techniky palivových článkov s technikou akumulátorov: čisto elektrický variant obľúbeného SUV bude okrem vodíka „tankovať“ aj elektrický prúd.

S náplňou 4,4 kg vodíka bude predsériový model produkovať dostatok energie na dosiahnutie dojazdu 437 km<p>Meranie v prítomnosti pracovníka TÜV.</p> (podľa nového európskeho jazdného cyklu). Vodič vozidla F-CELL bude okrem toho profitovať z dojazdu až 49 km (podľa nového európskeho jazdného cyklu) vďaka veľkému lítium-iónovému akumulátoru. Výkon 147 kW sa súčasne postará o dostatočnú dynamiku a potešenie z jazdy, ktorá je na lokálnej úrovni bez emisií.

Jedinečné: dvojité srdce elektrickej mobility

Vstup do novej epochy e-mobility: inteligentná koncepcia vozidla od značky Mercedes-Benz by mala byť hybridným vozidlom dobíjateľným zo siete, v ktorom by sa mala vôbec prvýkrát používať kombinácia inovatívnej techniky palivových článkov a akumulátora.

Jedinečné: dvojité srdce elektrickej mobility

Na výstave IAA sme predstavili elektrické vozidlo s palivovými článkami, na ktorom bol ako prídavný zdroj energie prvýkrát použitý lítium-iónový akumulátor umožňujúci externé nabíjanie prostredníctvom technológie dobíjania zo siete. Obidva zdroje energie poháňajú elektromotor v rámci inteligentnej súhry, pričom prinášajú potešenie z jazdy, ktorá je na lokálnej úrovni bez emisií. Veľký dojazd, krátke doby tankovania, výkon 147 kW (200 k) a najnovšia generácia asistenčných systémov so špecifickými funkciami pohonu prostredníctvom prezentovaných modelov dokazujú, že GLC F-CELL bude elektrickým vozidlom, ktoré je vhodné na každodenné využívanie v rodine.

Pripravený: na ceste k sériovej výrobe

Na výstave IAA 2017 vo Frankfurte predstavila značka Mercedes-Benz predsériový model nového vozidla Mercedes-Benz GLC F-CELL, ktoré reprezentuje ďalší míľnik na ceste k jazdeniu bez emisií. Čisto elektrický variant vozidla kategórie SUV bude okrem vodíka „tankovať“ aj elektrický prúd.

Pripravený: na ceste k sériovej výrobe

Koncern Daimler sa dôsledne pripravuje na sériovú výrobu modelu Mercedes-Benz GLC F-CELL. S aktuálnym testovacím vozovým parkom inžinieri značky Mercedes-Benz v súčasnosti realizujú posledné dôležité kroky na ceste k spusteniu výroby. Momentálne sa vyhodnocujú špecifické distribučné koncepcie, medzi inými aj model prenájmu. Elektrické vozidlo kategórie SUV, ktoré je plne vhodné na každodenné využívanie v rodine, sa rovnako ako model GLC s tradičným pohonom má vyrábať v Brémach.

Rozhodujúca je infraštruktúra

H2.Live – aplikácia pre vodičov, ktorí jazdia bez emisií. Aplikácia H2.LIVE ukazuje aktuálny stav všetkých čerpacích staníc s možnosťou tankovania vodíka v Nemecku a informuje o budúcom vývoji.

Rozhodujúca je infraštruktúra

Podmienkou úspechu elektrickej mobility je celoplošná infraštruktúra. Na celom svete sa urýchľuje výstavba nabíjacích staníc, ako aj čerpacích staníc na tankovanie vodíka. Či už doma, v práci, na cestách alebo pri nakupovaní: možnosti napájania elektrických vozidiel elektrinou sú rozmanité. Ustavične napreduje aj infraštruktúra na dopĺňanie vodíka. Koncern Daimler spolu so svojimi partnermi v spoločnom podniku H2 Mobility už pre Nemecko zostavili konkrétny plán postupu. Do konca nasledujúceho roka by sa sieť čerpacích staníc na vodík mala rozšíriť na 100 staníc. Do roku 2023 vznikne sieť 400 čerpacích staníc na vodík. Podobné projekty na vytvorenie infraštruktúry sa realizujú v Európe, v USA aj v Japonsku.