Mercedes-Benz 300 SL kupé (W 198) v stredne červenej farbe (DB 516).

1954 | Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“

Vozidlo zrodené v motoristickom športe: v roku 1952 dosiahla značka Mercedes-Benz veľký medzinárodný úspech s pretekárskym vozidlom 300 SL (W 194). „SL“ – písmená znamenajú „superľahký“. Od roku 1954 žije legendárny automobil SL v rámci sériovej výroby, počnúc modelom 300 SL „Gullwing“. Každá generácia na túto jedinečnú tradíciu nadväzuje.

Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet.

1963 | Mercedes-Benz 600 „Grand Mercedes“

Predstavenie modelu 600 na Medzinárodnej automobilovej výstave vo Frankfurte v septembri 1963 vzbudilo skutočnú senzáciu. Nový špičkový model, navrhnutý ako exkluzívne reprezentatívne vozidlo pre najvyššie nároky, bol sériovo vybavený technickými prvkami, ktoré boli jedinečné a odrážali vtedajšiu úroveň techniky.

Mercedes-Benz Triedy S (W 116).

1972 | Mercedes-Benz Triedy S (konštrukčný rad 116)

Úplne novovyvinutá generácia vozidiel vyššej triedy bola verejnosti predstavená v septembri 1972. Prvé oficiálne pomenovanie Mercedes-Benz Triedy S  – s interným označením W 116 – nahradil konštrukčný rad 108/109 a spočiatku zahŕňala modely 280 S až 450 SEL.

Kombi – konštrukčný rad 123.

1977 | Mercedes-Benz kombi – konštrukčný rad 123

V januári 1976 zapôsobila na zákazníkov veľkou rozmanitosťou nová generácia strednej triedy (W 123). Tí potom pre veľký dopyt museli na svoj automobil čakať až jeden rok. Po sedane nasledovalo v roku 1977 kupé, sedan s dlhým rázvorom a vôbec prvé kombi vyrobené v závode.

Mercedes-Benz 190 E (W 201).

1982 | Mercedes-Benz 190 E

Verejnosťou a odbornou tlačou netrpezlivo očakávanou udalosťou bolo predstavenie modelov kompaktného sedanu 190 a 190 E dňa 8. decembra 1982. Tieto dva modely nenahradili žiadne predchádzajúce modely, ale doplnili tradičný modelový rad Mercedes-Benz o tretiu hlavnú líniu. Nový modelový rad sa vyznačoval kompaktnými rozmermi, redukovanou hmotnosťou a zvýšenou hospodárnosťou bez kompromisov v oblasti jazdných vlastností, bezpečnosti a spoľahlivosti.

Patentovaný motorový voz Benz z roku 1886.

1886 | Patentovaný motorový voz Benz

Patentovaný motorový voz Benz je prvým automobilom na svete. Carl Benz ho navrhol v roku 1885 a 29. januára 1886 podal patentovú prihlášku s názvom „vozidlo s prevádzkou na plynový motor“. Patent číslo 37435 udelený Cisárskym patentovým úradom v Berlíne je rodným listom automobilu.

Testy ABS na zabehávacej dráhe závodu Stuttgart-Untertürkheim s Triedou S konštrukčného radu 116.

1978 | Protiblokovací systém ABS v sériových osobných motorových vozidlách: Mercedes-Benz Triedy S (konštrukčný rad 116)

Sen každého inžiniera sa stáva skutočnosťou v roku 1978: Mercedes-Benz predstavil v Triede S konštrukčného radu 116 protiblokovací systém. Aj pri plne zošliapnutom brzdovom pedáli zostáva vozidlo ovládateľné a nebezpečné miesta možno obísť. Na báze snímačov ABS by bolo možné postaviť ďalšie asistenčné systémy.

Nárazový test Triedy S konštrukčného radu 126 s airbagom v zariadení na nárazové testy Mercedes-Benz v Sindelfingene.

1980 | Airbag v sériových osobných motorových vozidlách: Mercedes-Benz Triedy S (konštrukčný rad 126)

Prvým sériovým vozidlom na svete s airbagom vodiča a napínačom bezpečnostného pásu pre vodiča a spolujazdca bol Mercedes-Benz Triedy S konštrukčného radu 126 z roku 1980. V prípade nárazu sa airbag rozvinie z volantu v priebehu milisekúnd a vytvorí výplň medzi vodičom a volantom. Jeho účelom bolo doplniť bezpečnostný pás. Dnes sa vo vozidle nachádza množstvo airbagov.

Statická ukážka preventívnej ochrany cestujúcich PRE-SAFE® v Triede S od značky Mercedes-Benz (konštrukčný rad 220).

2002 | Systém na ochranu cestujúcich PRE-SAFE®: Trieda S od značky Mercedes-Benz (konštrukčný rad 220)

Systém PRE-SAFE® je ďalším míľnikom vo vývoji bezpečnostných technológií Mercedes-Benz. Ak snímače rozpoznajú hroziacu kolíziu, technológia pripraví vozidlo na náraz. V rámci preventívneho opatrenia napríklad zatvorí posuvnú strechu a bočné okná, nastaví operadlá sedadiel do vertikálnej polohy a pritiahne bezpečnostné pásy na predných sedadlách. Tým sa pre cestujúcich zvyšuje ochranný účinok.

Červená EQS od značky Mercedes-Benz (V 297) zaparkovaná pred veterným kolesom.

2021 | Prvý plnoelektrický luxusný sedan od značky Mercedes-Benz: EQS

EQS je prvým plnoelektrickým luxusným sedanom od značky Mercedes-Benz a zároveň aj prvým modelom založeným na modulárnej architektúre pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej triedy . Svetovú premiéru v sériovej výrobe oslavuje aj hyperobrazovka MBUX – ‌používateľské rozhranie s vysokým rozlíšením, ktoré sa rozprestiera cez celú šírku prístrojovej dosky.